Befektetőre várnak a magyar elektromos autók
http://index.hu/gazdasag/magyar/elau080805/
Három, alternatív meghajtású, magyar érdekeltségű autó: a várható jövő.
Bár több magyar érdekeltségű, alternatív meghajtással működő személyautó gyártása is küszöbönáll, a megfelelő tőkejuttatás hiányában a tiszta energiával működő autókból jelenleg csak a mintapéldányok futhatnak. Az őriszentpéteri Antro Kht. hármas hibridautója, a Solo csak néhány év múlva juthat el a szériaérettségig, a Bontino-, illetve a TZ-ELMA néven ismert projektek azonban ennél jóval közelebb állnak a megvalósuláshoz.
Elkészült az első magyar hibridautó - nézze meg!
http://inforadio.hu/hir/belfold/hir-206584
A Solo sorozatgyártása 2012-től indulhat.
A tervezésnél a fő szempont a környezet kímélete és a gazdaságosság volt. A Solo egyik tervezője közölte: a kerékagyakba szerelt elektromotorokat meghajtó lítium-ion akkumulátorokat a tetőn elhelyezett napelemek és a bioetanollal működő motor mellett az utasok is tölthetik; az ülések elé szerelt pedálokkal egy generátort táplálhatnak, akár autópályán is, 140 kilométeres óránkénti sebességnél.
Csak álom marad a magyar villanyautó
www.sg.hu/cikkek/61671/csak_alom_marad_a_magyar_villanyauto
(Tádé gyűjtése)
A hibrid meghajtású Solo kritikája.
A kritikusok szerint a fogyasztási és szén-dioxid-kibocsátási adatok megadása nagy bátorságra vall annak tükrében, hogy nem nyilvános, milyen motor kerül a járműbe. Végül a lábhajtás miatt nem marad hely a hagyományos pedáloknak, ezért mindennek a kormányra kell kerülnie, azaz elektromosan, vezetékeken át kell működtetni a féket és kormányozni az autót. A tisztán számítógéppel vezérelt elektromos fék és kormány azonban egyelőre a jövő zenéje, az utóbbi használatát jelenleg nem is engedélyezik a nemzetközi közlekedési jogszabályok.
A selejt bosszúja: nem fogad el magyar megrendelést az autógyártó
http://inforadio.hu/hir/belfold/hir-206853
A Bontino sorozatgyártása szeptemberben indul. Hogy miért Ausztriában fogják gyártani ezeket az autókat és miért nem itthon, arra a válasz egyszerű és szomorú:
Horváth Sándor László hangsúlyozta: a magyar állam rengeteg pénztől esett el azzal, hogy nem támogatta a terveket. Most következik a selejt bosszúja, ugyanis a Magyarországról érkező megkereséseket elutasítják, és csak külföldön lesz kapható az autó.
A vállalkozás Magyarországon sem támogatást, sem kedvező hitelt nem kapott, sőt, szóba sem álltak velük - emelte ki a tulajdonos. Százmillió forint kellett volna a társaságnak, hogy beinduljon a gyártás Magyarországon.
Horváth Sándor László szerint Magyarországon egyáltalán nincs projektfinanszírozás, és olyan feltételeket szabnak, amelyet a cég nem tud teljesíteni. Vagy valakinek a köreit zavarják, vagy ostoba a gazdaságpolitika - tette hozzá.
Késhet a világ első fapados autója
http://www.mfor.hu/cikkek/Keshet_a_vilag_elso_fapados_autoja.html
Az indiai Tata terjeszkedése miatt tiltakoznak a gyárépítés érdekében kisajátított földek tulajdonosai.
Indiai hatóságok mintegy ezer hektárnyi területet sajátítottak ki a Tata gyára számára. Az állam kompenzációt ígért cserébe, de sokan azt állítják, nem kaptak semmit - közli a Reuters.
Ötmilliárdos támogatás a kamionosoknak
Az üzemanyag jövedéki adójának csökkentése az EU szabályai miatt nem bizonyult járható útnak, ehelyett a gépjárműadóból igényelhetnének vissza a fuvarozók.
A fuvarozók a kérelem beadása után hozzávetőleg egy-két hónappal kaphatnák meg pénzüket. Azok a vállalkozások viszont, amelyek a támogatások elbírálása során hiánypótlásra kapnak felszólítást, ennél lényegesen tovább is várakozhatnak. A különféle papírok kitöltése, igazolások megszerzése és a félévente esedékes kérelembeadás problémásnak ígérkezik.
Nem is annyira környezetbarát hibridautókat tervez venni a zöld tárca
http://inforadio.hu/hir/gazdasag/hir-217018
Winkler Róbert szerint a valószínűleg megvásárlásra kerülő autók kibocsátás és fogyasztás tekintetében nem jelentenek nagy megtakarítást.
Winkler Róbert úgy véli: a környezetvédelmi minisztérium nem a 26 millióba kerülő Lexus LS (Large Sedan), hanem a valamivel több mint 14 millió forintot érő GS (Grand Sedan) típusú hibridautóit fogja beszerezni.
A hagyományos autókhoz képest a hibridek ebben a kategóriában csak 1 millió forinttal kerülnek többe. A szakértő szerint ezeknél az autóknál főleg a vezetési élmény a meghatározó, nem pedig a környezetbarát technológia: nincs olyan kis kibocsátásuk és fogyasztásuk, viszont nagyon csendesek és nagy teljesítményűek.
Winkler Róbert elmondta: Magyarországon csak egy szűk kör követi a főleg Amerikában hódító hibridautó-trendet.
Zöldít a zöldtárca
http://inforadio.hu/hir/gazdasag/hir-217128
A környezetvédelmi miniszter állítása szerint azonban a középkategóriás hibrid autók évi szén-dioxid kibocsátása egy tonnával kevesebb lehet a hagyományos autókénál. A KVVM autóit átlagosan 200 ezer kilóméternyi használat után cserélik le, míg a többi minisztérium kevesebbet használja autóit.
Szabó Imre környezetvédelmi miniszter közleményében hangsúlyozta: reméli, hogy más minisztériumok és az üzleti szféra is követi a példájukat. A tárca közlése szerint a hibridautók környezetvédelmi előnye, hogy alacsonyabb tüzelőanyag-fogyasztásúak, kisebb a szennyezőanyag kibocsátásuk, és nem utolsósorban az is javítja a komfortérzetet, hogy sokkal kisebb a zajszint. Igaz, ezek az előnyök leginkább a városi közlekedésben érezhetőek.
Párizs zöldautókat adna kölcsönbe
http://vg.hu/index.php?apps=cikk&cikk=234764&from=eu
A párizsi főpolgármester legújabb terve, hogy a kölcsönözhető biciklik után 2009 közepétől - 2010 elejétől már elektromos autókat is lehetne kölcsönözni a városban. A terv részletei még kidolgozatlanuk, de ellenzők már most is akadnak: attól félnek, a 4000 darab elektromos autó csatasorba állítása nem tenne jót a már most is túlzsúfolt városnak.
Egy sor konkrét részlet még tisztázásra vár. Egyelőre nem világos, hogy elfogadják-e a külföldi turisták gépjármű-vezetői engedélyét, vagy hogy milyen áron lehet majd igénybe venni a környezetkímélő, elektromos autókat.
Betonnal tisztítják meg a levegőt
http://inforadio.hu/hir/tudomany/hir-217541
A környezetszennyezés elleni harc egy új módja:
Az adalék napfény jelenlétében megköti az autók által kibocsátott káros nitrogénoxid-részecskéket, és ártalmatlan nitrátokká alakítja azokat.
"Egyetlen zápor mindent tisztára mos" - áll az intézmény közleményében.
Autó nélkül nem megy
http://index.hu/gazdasag/vilag/autbri080804/
A brit autóklub felmérése szerint a lakosság 4/5-e nem tudna meglenni autó nélkül.
"A magas üzemanyagárak miatti borúlátás, a növekvő adók, vagy a forgalom biztonságát veszélyeztető vezetői magatartás ellenére az autósok túlnyomó többsége kocsi nélkül elképzelni sem bírja az életét. Ez világos üzenetet fogalmaz a kabinet és a helyi önkormányzatok számára, hogy meg kell(ene) tanulnunk együtt élni a személygépkocsival, mintsem folyamatosan megkísérelni korlátozni az autóhasználatot" – hangsúlyozta Edmund King, az AA elnöke.
És hogy mi a helyzet a fennmaradó 1/5-del? Egy korábbi cikkből ez is kiderül:
A britek ötöde eladná autóját
http://index.hu/gazdasag/vilag/britot071212/
A fékre lépnek a vezető autógyártók
http://vg.hu/index.php?apps=cikk&cikk=234481
Rövid összefoglaló cikk az amerikai autóeladásokról.
Különösen a kompakt autókból kel el jelentősen, közel 30 százalékkal több az Egyesült Államokban, és hiába loholnak a hazai márkák a nemzetközi trend után - folyamatosan növelik a kisebb modellek gyártási darabszámát - ez a kategória azonban jóval kevesebb nyereséget termel, mint a nagykocsiké. Így aztán nem is csoda, ha a GM második negyedévi vesztesége meghaladta a 15 millió dollárt. Ugyanakkor nagy versenytársával, a Forddal már vizsgálja motorok és hajtásláncok közös fejlesztésének lehetőségeit.
Utolsó kommentek